Måndag

Idag är det måndag igen. Helgerna går nog så fort. I fredags klädde vi granen på kvällen, vilket blev jättemysigt! Wilma hängde upp det mesta & klädde sedan sin lilla gran med en massa dekorationer. Sedan blev det mys i soffan framför Idol finalen med kaffe & fika eftersom grannen kikade förbi. Wilma knaprade chips & sedan var det en väldigt trött Wilma som somnade nerbäddad i soffan med kuddar & filtar.
Lördagmorgon vakande Wilma ganska tidigt, så det blev inte så lång sovmorgon för mig heller. Johan var i skogen & jagade, så det var bara jag & Wilma hemma. Brukar bädda Wilma i soffan framför barnprogrammen, men nu när man börjar vara rätt stor om magen sover man dåligt, så det var bara att kliva upp. På förmiddagen var Wilma bjuden på kalas hos en kompis, så jag följde med & surrade & drack lite kaffe. På eftermiddagen gjorde vi ingen speciellt, var bara hemma & myste. Och sedan blev det en tidig kväll även för mig & Johan. Vi la oss nog efter tio. Tände lite ljus & låg & surrade i sängen tills ögonlocken blev för tunga.

Söndagmorgon fick jag sovmorgon. Johan & Wilma steg upp & myste i soffan & såg Lucia på tv. Sedan åt vi en god frukost & tände tredje ljuset. Efter lunch lämnade vi Wilma hos mamma & pappa & åkte till Piteå för att göra bort lite julklappar. Barnens hus var första målet. Hittade lite där & åt Wilma, sedan åkte vi förbi Dollar store där jag inhandlade tre grejor för tio kronor, till våran lek på julafton. Sedan åkte vi till Mio möbler & beställde soffan som vi tidigare varit & kikat på. Det blev en gråsvart tygsoffa med divan, en ryggkudde & en fotpall i samma. Så det skulle väl dröja sex till åtta veckor innan vi får den. Längtar! Kommer bli jättefint. Nu ska jag göra mig färdig & sedan måste jag ut & göra lite ärenden innan jag ska hämta Wilma från skolan. Ska också hinna slå in lite julklappar, så det är bäst att sätta fart! Ha en bra måndag.





Wilma spexar & dansar. Hon hittade några girlanger med silverkulor i jullådan, som blev både bälte & halsband!
Snyggingen min.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, de är bedrövliga.



Usch! Ja, nu närmar det sig med stora steg! Och tiden går ju så rackarns fort också nu innan jul. Det är bra! Tänkte faktiskt föri FK imorrn innan utbildningen, så att jag får lite hum om hur mycket stålars jag får ut. Har kollat lite på deras sida, men det känns bra att gå dit också. Hon var mycket trevlig, Karin. På något sätt bekant.



Får väl se vad utbildningen har att erbjuda imorrn. Hur som haver alltid intressant! Sedan får man väl ta vissa saker med en nypa salt. Det lär väl tiden utvisa! Jag får inte glömma kaffet förresten, det vore katastrof!



Skönt, nu har jag nedräkning till jobbet, nästa vecka är sista veckan på kontoret, efter det jobbar jag hemma mellandagarna till nyår. Sedan, ledig för en evighet! Eller ledig och ledig...

2009-12-14 @ 19:50:24
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0