Dagen i bilder...fotograf har syrran varit!

Lycksele...

I helgen har vi varit i Lycksele tillsammans med Malin, Magnus, Felicia, Tindra & Milton. Vi hyrde en stuga tillsammans i Kattisavan, några mil från Lycksele. På fredagen när vi kom fram tog vi in på Ansia badet. Det var hyfsat väder så barnen kunde bada. Johan & Magnus tävlade i vattenrutchkanan, vem som skulle slå dagens rekord. Magnus vann, men Johan var inte långt efter. Wilma & Felicia åkte också rutchkanan, och när vågmaskinen startade var dom snabbt där. Johan fick bada med Wilma, är så frusen av mej. Om det hade varit jättevarmt, då är det skönt att bada. På eftermiddagen efter badet gjorde vi ett snabbt besök på Dollar store ( vilket Johan & Magnus tyckte var helt onödigt ) där hittade Wilma & Felicia likadana trekants bikini.
Snygg brudarna! sedan åkte vi & handlade innan vi checkade in på campingen. På kvällen när vi hade packat oss in i stugan grillade vi. Jättegott! Efter att barnen gått & sova satt vi uppe & pratade halva natten. Sov gott i stugan gjorde vi alla.

Lördag: Idag när vi vaknade var vädret hyfsat, så vi bestämmde att vi skulle ta djurparken idag.
Efter frukost packade vi matsäck & for iväg dit. Vi såg loungar,vargar, björnar, sälmatningen, barnens djurpark m.m Sedan tog vi leklandet innan vi åkte hem till stugan. På leklandet åkte dom karuseller, körde elbåtar & hoppade på studsmattor. En riktigt lyckad dag.
På kvällen i stugan åt vi god mat & Johan & Magnus provade att fiska vid stranden på campingen. Jag & Malin & barnen kollade läget på campingområdet. Sedan blev det en sen kväll igen, när barnen gått & sova. Mycket surrande & skrattande blev det!

Söndag: När vi vaknade & hade ätit frukost städade vi ur stugan. Sedan for vi på en badplats vid en sjö & hade picknick. Magnus är från Lycksele, så han brukade bada där när han var liten.
Wilma & Felicia badade & gubbarna fiskade lite. Sedan satt vi i gräset & åt av våran matsäck.
Jordbubbar, vattenmelon, honungsmelon, glasspaket hade vi också med oss. Och kaffe & kakor. Det var riktigt mysigt. Sedan for vi & hälsade på hos Magnus föräldrar. Där grillade vi hamburgare innan vi begav oss hemåt till Älvsbyn. En riktigt rolig helg har det varit!

Helgen i Överkalix...

Helgen den 4-6/ 7 var vi i Överkalix med husvagnen. Vi var ett helt gäng. Det var Anna-Lena & Pär som hade bjudit alla. Tack för en fin & rolig helg! Vi var 33 stycken alla som alla. Det var en rolig fest. På fredagen satt vi & grillade ute & alla gubbar bastade & barnen lekte & hade jätteroligt. Vi satt ute till klockan 02.00. Det blev lite kallt på natten, men då var det bara att sätta på sig långkalsongerna.  (Långkallingar i juli... ) Lördagen var det fest & grillning & lekar som gällde. Det var dukat långbord i logen, sedan var det fotbollsmatch, tipsrunda, lite öldrickning mellan åt, potatistävling ( man skulle knipa en potatis mellan skinkorna & springa till en hink & ploppa ner den. Och det lag som hade bäst tid vann.) Det var svårt att knipa en lite potatis mellan skinkorna det kan jag lova er! Sedan var det singstar & lite senare på natten Let´s dance. Alla barnen var med & lekte tills dom stupade i säng typ 02.00. Jag tror aldrig Wilma har varit uppe så länge förut, men alla andra barn var ju uppe. Så det fick bli en sådan kväll. Hon sov till 11.30 på söndagen. Man sover skönt i husvagnen & mysigt är det. Det var en riktigt trevlig helg & en massa skojiga lekar & trevliga människor. Pär som hade bjudit oss dit, det var hans pappa som ägde stället. Det är som en mini camping med logdans på helgerna. Men den här helgen var det bokat för oss & våran fest!

Fix på gården & biokväll...

Idag började jag & Wilma morgonen med lite mys framför tv:n, skönt att bara ligga & halvsova i soffan medans Wilma ser barnprogrammen på morgonen. Johan fick faktiskt sovmorgon idag.
Igår efter en hel dag i Luleå tillsammans med Annika & deras familj, & surströmmingsmiddag hemma hos oss på kvällen var jag ganska trött imorse. När vi hade slappat i soffan ett bra tag åt vi frukostlunch, sedan gick vi ut alla på gården för att fixa lite. Jag klippte gräset & Johan trimmade runt alla blombänkar & buskar. Och Wilma hade en kompis hos sig. Efter middagen kom mamma & mormor & hälsade på. Malin, Tindra & Milton kom också, så vi satt på altanen & fikade & pratade. Idag har det ju faktiskt varit en solig & varm dag, så det har ju varit att passa på att vara ute...fast det kom ju en liten regnskur idag också. Lite senare på kvällen ringde Annika & frågade om vi skulle gå på bio & se Sex and the City...och det lät ju kul! Och den var faktiskt jättebra tycker jag. Nu ska jag hoppa i säng, är ganska trött faktiskt. Imorgon är det packning av husvagnen innan vi ska iväg på fredag.

Här kommer en bild på mina nya skor, fina va?