Fredag

I veckan har jag tagit det rätt lungt. Känns som att man inte orkar så mycket nu. Tisdagkväll var Liza förbi på en kaffekopp & lite surr, alltid trevligt! Onsdageftermiddag var jag & Wilma på biblioteket & lånade lite nya böcker. Blev  några Pettson & Findus, Wilmas favvo just nu! Håller med om att dom är ganska roliga, & med jättefina bilder i. Så nu har vi lite nytt att läsa på kvällarna. I går torsdag blev det pepparkakashustillverkning här hemma. Det brukar jag & Wilma göra varje år, mysigt! Men denna gång lyckades jag bränna mig på tummen av det varma sockret & delarna ville inte riktigt som jag. Men tillslut & med lite hjälp av Johan lyckades vi få ihop huset...puh! Så nu var det bara för Wilma att dekorera med kristyr & nonstop. Det blev verkligen jättefint! Och så lukar det så gott.
Ikväll har vi planerat att klä granen. Jag har nog längtat mest på att få sätta upp den. Det är ju så mysigt när man får gå upp på morgonen & tända granen. Och på kvällen när den glittrar från allt det fina i granen. Sedan blir det ju som sagt mysfredag! Idolfinalen & gotta i soffan. Nu ska jag ta mig en tekopp & slå mig ner i soffan en stund. Ha en skön fredag.


Kommentarer
Postat av: Ida

Å vad mysigt med pepparkakshus och julgran, nu vill jag sätta upp våran gran också, men jag tror jag ska försöka stå ut ett tag till =)

2009-12-12 @ 23:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0