Här kommer receptet...

Kladdkakemuffins

2 ägg
3 dl socker
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
1,5 dl vetemjöl
100 g smält margarin

1. Rör ihop ägg & socker med en slev.
2. Tillsätt de torra ingredienserna.
3. Sist det smälta smöret.
4.
Rör ihop noga, tills det blir en blank & fin smet.
5. Fördela i muffinsformar.
6. Toppa med grädde & bär vid servering.

175 grader i ca 35-30 minuter

Jag använde stora muffinsformar & gjorde dubbel smet. Har du vanliga små muffinsformar blir gräddtiden kortare också. Lycka till!

Idag har jag också känt mig ganska så pigg, så då städade jag bilen på förmiddagen. Var väl lite onödigt eftersom jag känner av det nu. Men nu är bilen städad innan det hinner bli så kallt. Skönt när man kan stå ute & göra det. Wilma fick ta med en kompis efter skolan, så dom har varit i lekstugan & lekt hela eftermiddagen. Till middag ville Wilma & Johan beställa pizza, & det måste dom ju få någon gång om än inte jag kan äta det. Det blev en stekt hamburgare med grönsaker i ugnen, istället för bröd till. Så jag åt också gott! Nu ska jag åka & hämta klippmaskinen hos mamma & pappa. Johan behöver verkligen snagga sig. Sedan blir det en blåbärssmootie vilket jag har fått dille på! Morgon & kväll mixar jag i ett stort glas, supergott! Och nyttigt. Eftersom mitt blodvärde är lågt nu & jag inte kan äta järntabletter pga allergin, så har jag fått tips av barnmorskan att äta blåbär.
Frysta blåbär, naturell yoghurt & lite florsocker brukar jag mixa ihop. Prova!


Kommentarer
Postat av: Malin H

Mumsigt med blåbärssmothie! Dom är goda :-) Typiskt att bilstädandet skulle ge sig till känna men kan förstå att det är inte lätt att låta bli att fixa och dona då när kroppen tillåter.



Nåväl, ska bli så kul att komma i morgon! ha en skön fredagkväll så ses vi :-) Kram!

2009-09-25 @ 19:25:32
Postat av: Anonym

Tack för receptet, ska testa och vara nyttig jag oxå... Vi ses i morgon / Fia

2009-09-25 @ 20:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0