Helgen som varit

Fredagar är ju mysfredag, som Wilma brukar säga. God mat, godis & Idol. Mys framför tv:n. I fredags kom Annika, Perk & barnen hit & såg Idol med oss. Så det blev godis, chips & ostkrokar som dom hade tagit med sig. Nyttigt värre! Barnen lekte & hade jätteroligt, och vi andra surrade mellan låtarna på Idol. Tycker rätt gick vidare.
Wilma somnade fort efter att dom hade åkt hem vid 10 tiden. Själv kröp jag ner i sängen med Wilmas dvd & såg ett avsnitt av Sex and the City. sedan var det godnatt för mig med.

Lördag morgon fick jag sovmorgon. Wilma & Johan for iväg till ishallen & åkte lite skridskor. Sedan åkte vi iväg till Storforsen på julmarknaden, tillsammans med Annika, Perk & barnen. Där fick barnen träffa tomten & få paket, träffa renarna & fiska fiskdamm. En härlig dag ute tillsammans. Efteråt åkte vi hem till oss & drack kaffe & fikade. Andreas & Thea kom också förbi, & barnen hade jättekul hela kvällen. Sedan när allt främmande hade farit & Wilma somnat, kröp jag & Johan ner i soffan & tittade på filmen som vi hyrt.

Söndag idag, en riktig slappardag. God frukost på morgonen & dax att tända andra ljuset i adventsljusstaken. Nu när älgjakten är slut får man ju ha Johan hemma. Efter frukost klädde sig Wilma & Johan & gick ut på gården. Där gjorde dom en jättefin snölykta som vi sedan tände. Körde in skotern i garaget & pysslade på med allt möjligt. Jag var inne & städade lite. Det måste ju också göras. Sedan fick vi strömmavbrott en timme på eftermiddagen. Så det blev en vila för hela familjen i soffan. Vi tände massa värmeljus & Wilma myste i soffan med en film i dvd:n. Sedan kom strömmen tillbaka & mamma, pappa & mormor kom förbi på kaffe & fika. Efteråt ville Wilma följa mamma & pappa hem. Så Johan har nyss hämtat henne. Nu är hon i duschen, så jag ska gå & se hur det går. Hon brukar fixa det själv, stora tjejen min! Sedan är det kvällssaga & godnatt. Jag & Johan ska se andra delen av Män som hatar kvinnor. Blev inte att se den på bio, eftersom jag har så mycket foglossningar. Blir så jobbigt att sitta hela filmen.
Men nu har den ju kommit på dvd, så då kan man mysa i soffan hemma istället. Lika skönt det. Nä, nu är Wilma klar. Så jag ska gå & hjälpa henne. Ha en skön söndagkväll allihopa.

Kommentarer
Postat av: Anna

Svejs! Det blev en Brio för oss också. Brio Happy för att vara exakt! Har beställt en svart liggdel och sittdelen i grafitgrått. Och så kunden jag inte hålla mig från en guldfärgad åkpåse... Typiskt mig. Hoppas allt kommer i veckan, för jag vill ha hem den! Lära mig alla finesser och så. Rätt skumt att barnvagnar numer är ungefär lika hypade som att köpa en bil. Faktum är att man får ju en äldre bil för samma summa som en ny barnvagn. Gah!



Förresten, du frågade ju om tapeten. Den heter Ribbed och är från Ferm Living. Köpte en rulle förra hösten och tänkte ha som fondvägg men det blev liksom inte av. Så nu kompletterade jag med fler rullar och så får det bli den i hela rummet. Inte särskilt barnstuk på den, men det blir bra ändå!



Nej, nu ska jag surfa på lite trappräcken, vi ska göra om på övervåningen inom kort. Har ni några projekt på g? Hörs!

2009-12-06 @ 22:19:58
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Malin H

Mysig helg ni har haft :-) Härligt med advent och allt som hör till. Ha det bra, kram!

2009-12-06 @ 22:20:32
Postat av: Ida

Hej Lina!

Har nu tittat in på din blogg, kan lova det blir fler gånger =)

Ser att johan också jagar älg, det gör simon med, håller med om att det är skönt när den jakten är slut så man ÄNTLIGEN får se lite av dem =)



Ni verkar haft en skön helg!

2009-12-07 @ 14:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0