Hemmadag

Idag har vi haft en inne & hemmadag. Wilma var feberfri idag, men ville ändå hålla henne hemma från dagis eftersom hon har haft feber dagen innan & var lite varm inatt. Vi har inte gjort så mycket. Hade tänkt baka, men blev för slö för det idag. Har försökt tvätta bort lite tvätt istället. Vilket nog är helt omöjligt, men nu är det inte så mycket. Jag tror man kan tvätta hur mycket som helst ibland. Men jag tvättar nog i onödan också många gånger. Vill inte ha en endaste fläck någonstans.
Anna & Viggo tittade förbi oss en sväng. Så vi satt & pratade & fikade. Sedan blev det tacos till middag när Johan kom hem.
Och det var jättegott! Men det är alltid gott. Jag har faktiskt varit på bio ikväll & sett Mamma Mia, den var bra. Dom sjunger mycket, en tjejfilm skulle jag nog vilja säga om den. När jag kom hem från bion var Wilma på väg i säng. Jag läste en bok för henne & sedan ställde jag mej i köket & strök all min fina tvätt. Och det gick jättebra för henne att somna ikväll också. Så snart ska hon få dockan som hon vill ha. För nu har hon ju varit jätteduktig. Hoppas bara att det fortsätter så. Imorgon är det jobb & Wilma ska på dagis. Så nu ska jag krypa i kojs, så man orkar morgondagen, för vi har kvällsöppet till kl 20.00.


Kommentarer
Postat av: Malin ( där borta i Boden..tihi..)

Jorå... det där med tvätt, den tar nog aldrig slut:-) Vad kul att det går så bra för Wilma att somna själv! Heja!

För fröken Lejon går det baklänges än så länge...men det kommer väl när hon är mogen.

I morgon ska jag bege mig på Gröna skylten och inhandla lite Wiiiiin :-) åsså baka pajen. Vi ses på lördag, och jorå stannar gärna kvar över natten, så vi kan pladdra på :-)



Jobba int ihjäl dig i morgon bara :-) Kram!

2008-09-25 @ 18:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0