Veckan som gått...

Nu har jag inte skrivit på hela veckan. Så här kommer lite av vad som har hänt här hemma.
Lördag: Förra helgen var Malin H & hälsade på, från lördag till söndag. Superkul Malin att du kom!  Så lördagkväll åt vi räklåda & en jättegod & proffsig blåbärspaj som Malin gjort. Anna var också med. Vi surrade & skrattade hela kvällen...vinet gjorde nog också sitt! Anna for nog kring 02.00, så vi hade en helkväll ihop. Jättemysigt! Det måste vi göra om.



Måndag: Jobb hela dagen lång...
Tisdag: Inte så mycket, var hemma & myste med Wilma.



Onsdag: Jobbade hela dagen. Mamma hämtade Wilma tidigare på dagis, så hon fick en kortare dag. Sedan hade Wilma gymnastik på kvällen, så då ville mamma följa & titta. Hon är jätteduktig på gympan & lyssnar på vad dom ska göra. Sedan såg vi Idol & myste framför tv:n.
Torsdag: Idag var Wilma ledig med mej. Malin, Tindra & Milton kom & hälsade på. Vi gjorde en kycklingsallad & åt tillsammans. Alltid kul när ni kommer förbi!
Fredag: Jobb & sedan på kvällen kalas! Malin & Magnus har fyllt år. Så vi gav dom en blandad korg med lite badgrejor, som dom ska använda när dom ska bada & mysa. Så fredagsfinalen av Idol, & sedan var jag till mamma & pappa en sväng. För syrran hade kommit hem. Superkul när hon är hemma!
Lördag: Syrran kom förbi på morgonen & åt frulle med jag & Wilma. Johan var & jaga som vanligt. Sedan när han kom hem for jag & syrran & syrrans Johan iväg på byn & shoppade lite. Hittade mej en vinterkappa. Och en present till min älskade Johan som fyller år på Måndag. På kvällen kom Johans ena syrra med familj & uppvaktade han i förskott. Han fick en cool plunta med två glas till. Vi åt tårta & såg det nya programmet stjärnor på is. Syrran & Johan kom till oss senare på kvällen. Då käkade vi bakpotatis, räkor & vitlöksbröd & såg en film som vi hade hyrt. Jag somnade så klart till filmen, var supertrött. Men den var enligt dom andra rolig. Sedan stannade dom & sov hos oss. Så mysigt att få ha syrran här när hon är hem.



Söndag: Vi slöade en lång stund på morgonen. Sedan på eftermiddagen kom mamma & pappa & firade Johan. Han fick en snygg tröja, snygga randiga långkalsonger & snygga sockar. Av syrran & Johan fick han tunnbröd med choklad , jägarsaft & en tjärälg att lägga i elden, så att det ska brinna bra. Jag & Wilma hade köpt han en snygg T-shirt ( blir ju lite kläder när man jobbar med det man gör ) och ett snyggt halsband med en silverbricka. Senare kom Malin, Magnus & barnen. Av dom fick han en tvål av stål som ska ta bort dålig lukt av tex. fisk & lök, och en flaska med god doft att droppa i vattnet när man ska basta.  Jättefina presenter har han fått.  Han fyller imorgon, men vi gjorde bort allt kalasande i helgen, så det får bli en god middag imorgon på födelsedagen. Nu ska jag snart krypa i säng. Imorgonbitti blir det mer tårtbakning, Johan skulle ta & bjuda gubbarna på jobbet på lite tårta. Nu ropar Wilma från sovrummet så nu måste jag sluta...




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hälsa till Johan och gratta så mycket från oss i Korsträsk.



// Fia

2008-10-06 @ 10:18:11
Postat av: Anna

Oj vilken snygg bild du lagt in på oss,

Vi kanske skulle göra en modell kariär

du, jag och Malin. Det är kanske något att satsa på, eller vad tror du?

Ha det så gott kram Anna...

2008-10-13 @ 23:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0