Tisdag

Idag har jag jobbat & sedan var jag förbi mamma en liten sväng, som har varit ledig idag. När jag kom hem började jag faktiskt att ta ut mitt löshår, 100 slingor. Tog en ganska bra stund, & slet i håret gjorde det också. Jag hade fått låna av min snälla frisör ett lösningsmedel som man skulle droppa på limmet, och sedan dra loss. Och det gick ganska bra.
Hade lite otur med håret, det lossnade & lossnade hår hela tiden. Trots att min snälla & underbara vän Malin har gjort allt för att hjälpa mej, så att dom skulle sitta.  Så jag kände att det är bättre att jag tar ut dom nu, medans det finns något hår att spara. Var ju ganska så dyrt hår. Och när man har tapat hår hela tiden så syntes mitt eget hår så väl. Så nu är det page som gäller. Men det är faktiskt riktigt skönt. Var så tråkigt att varje morgon behöva kasta en stor tova hår som bara släppte.

Igår var jag, Johan & Wilma & såg teater. Ronja Rövardotter. Den var jättebra & vilket bra scenmaterial dom hade.
Var verkligen värd att gå & se. Wilmas kusin Jonte & hans pappa följde med. Några gånger blev det nog så spännande, då gråvargarna & vildvittrorna kom. Så då höll dom för ögonen. Är så kul när det finns något för barnen att gå & se, & teater är ju extra roligt. Så då måste man ju bara passa på att gå. Wilma har lekt Ronja hela morgonen & gjort vårskrik som henne. Måste nog hyra filmen så att hon får se den. Jag & Johan tycker att det är lika kul. Så det var en jättemysig familjekväll igår.

Nu ska jag gå & packa Wilmas badkläder, för imorgon har dom bad med dagis & det längtar hon till jättemycket. Så imorgon är det nog en tjej som klär sig & äter frulle snabbt. Sedan ska jag gå & lägga mig & läsa en tidning som kom från Ikea. Skönt att krypa ner, längtar till sängen idag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0