Kalas...

Lördagkväll firade vi min moster som har fyllt 60 år. Kvällen startade i Storforsen på hotellet, där vi hade beställt mat. Jättegod mat var det. Jag & Johan hade beställt kött &  en hamburgertallrik till Wilma. Sedan åt jag & Wilma glass med chokladsås & Johan valde creme brule med hjortron. Jag med min allergi & specialmat, men det gick jättebra & det var så gott!  Vi var ett helt gäng på 11 st. Wilma & min kusins pojkar lekte & roade sig hela kvällen. Efter middagen åkte vi till mamma & pappa där vi sedan tillbringade kvällen & myste på. Vi åt jättegoda rullar med lax & räkröra, ost & kex, godis, chips & en massa annat tilltugg. Senare på kvällen när barnen började vara ganska så trötta åkte vi hem till oss. Min kusin & hennes två pojkar sov över. När barnen hade stupat i säng, satt vi uppe & surrade ganska så länge. Innan vi tillslut insåg att om vi inte kryper i säng nu är vi ganska så trötta när tre glada barn vaknar imorgon bitti. Hennes pojkar vaknade ca 07.15, men Wilma sov ända till ca 08.30. Så jag & Johan fick sova ganska så länge. Skönt... Efter en god frulle & en kopp kaffe & lite till surrande åkte dom hem till Luleå. Då passade vi på att åka & träffa Johans mormor & morbror med fru som var hos Wilmas kusin & firade han, som i veckan fyllt 5 år. Där fikade vi tårta & kaffe, & sedan åkte vi en snabb sväng förbi mamma & pappa, så vi skulle hinna träffa syrran innan hon skulle tillbaka till Umeå. Ikväll är jag faktiskt ganska så trött, så jag ska gå & borsta tänderna & krypa ner i sängen snart. Jag längtar att få lägga mig & krypa under täcket & sova. Imorgon är det jobb som väntar, & efter jobbet ska jag, Johan & Wilma gå & se teater, Ronja Rövardotter. Det ska bli riktigt kul. Nä nu väntar tandborsten & sängen på mej.
Här kommer några kort från i lördags...




Kommentarer
Postat av: Malin G

Hej hej, ja han va ju duktig idag lilla go korven,. Jepp de e på lördag, kanske vi kan ses imorron över lunchen? ja har ju lunch mellan 12.30-13.30, när har du? kanske vi tar en sallad på centrum?? =)

ska bli riktigt kul jobba (läs shoppa) imorron, faan så mkt snyggt som kommer hänga med hem, klänningen var s¨grymt snygg!! lätt värt alla pengar i guld! hihi..

nu ska ja sova, natti.. =)

2008-11-04 @ 22:21:01
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0