En härlig dag...

Igår fredag var en riktig mysdag! Jag & Wilma var lediga & Johan kom hem ca 09.00, hade klämt sig i fingret på jobbet så att han fick fara & limma. Fick också en stelkrampsspruta & fick order om att vara ledig resten av dagen. Så vi var hemma hela familjen hela förmiddagen. Jag & Wilma tog på oss vinterkläderna & traskade ut i snön efter lunch. Wilma gjorde snöänglar, jättefina! Och sedan lekte vi affär & gjorde snötårtor. Var riktigt skönt att vara ute & få lite friskluft. På eftermiddagen var jag iväg & handlade & passade på att köpa en julklapp, som jag hade gått & funderat på. Så nu har jag tre klappar färdiga!
Vi blev bjuden till mamma & pappa på middag, det var syrran & hennes kompis som följt med från Umeå som hade gjort maten. Det var olivostfyllda lövbiffrullar & till det ugnsstekta potatisklyftor med skal på, morötter, svamp & vitlök. Till det vitlöksbröd & grönsaker. Superdupergott!!! Och något som jag kunde äta, det blir till att prova någon gång. Till efterrätt var det tårta & kaffe. Vi passade på att fira syrrans Johan som har fyllt år i veckan. Vi gav honom en stickad cardigan, som han blev jätteglad över. Sedan såg vi Idol & käkade lite godis & bara myste. Det blev en ganska sen kväll för Wilma. Men ibland blir det så någon gång. Hon har myst & slöat hela morgonen, men har nu en kompis hos sig & dom är ute & leker i snön. Nu ska jag ta & förbereda tacosen för ikväll. Det blir mamma, pappa, syrran, Johan & Elin som kommer. Så vi fortsätter att mysa ikväll. Ska gå & titta till flickorna också, sedan ska jag duka lite fint & tända lite ljus, så det blir lite myspysigt...


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, Jo låter jätte kul och vi kommer då :) Alltid roligt med barnkläder. Då ses vi på torsdag. Kram

2008-11-15 @ 21:59:22
URL: http://mmmalin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0