En dag till utan röst...

Idag är det inte heller så bra, jag har typ INGEN röst i dag heller. Jag bara måste vara frisk till veckan. Vi har hur mycket jobb som helst & skyltningen tar ju också tid. Jag får väl hålla till i skyltfönstet & undvika kunderna så gott det går. Idag är det också en lång dag, Johan åkte iväg ca 07.00 i morse & kommer inte hem förrän i morgon eftermiddag. Wilma har varit hos mamma & pappa nästan hela dagen. Så jag har verkligen passat på att vila mig. Legat på soffan nerbäddad och inte pratat.

Så nu skriver jag av mig istället. Lite långtråkigt börjar det faktiskt att bli, bara sitta inne & inte göra något.
Har fortsatt att titta igenom korten på datorn, har ju hur MÅNGA som helst! Men det är verkligen SÅ kul! Hittade en massa naturkort som jag har fotat & fick ett sådant sug att bara gå ut & knäppa en massa kort. Vinterbilder brukar bli härliga! Och när man sitter & tittar på alla korten, så är det ju minnen med varje kort.
Det här tex.           '
Midsommar förra året. Vi var med Johans släkt &  fiskade, badade, grillade & myste vid en sjö. Hade husvagnen så Syrran & Johan var också med. När vi går på stigen som leder ner till sjön upptäcker vi dessa skrotbilar. Så jag & syrran började fota. Och det blev ju faktiskt ganska fina kort! Vissa har jag tagit & vissa har syrran tagit.
Ett annat minne med fina bilder är det här:     
Dom första två bilderna tog jag i sommar när jag låg på bryggan i stugan & solade. Jag var ledig & det var en kanonvarm dag. Vi var i stugan & badade & låg på bryggan & solade när ett flygplan visade sig på en klarblå himmel. Och som vanlig var inte kameran långt borta från mig. Så då passade jag på att ta dessa kort. Det sista kortet är taget genom fönstet på flygplanet, på väg till Stockholm på modemässan i augusti i år. Min nästan första flygresa! Flög en gång när jag var 1 år, men det kommer man ju inte ihåg så mycket av.
Hittade också dessa kort:     Rosen är min morsdagsros. Pansserna hittade jag nedanför altanen i september. Blev förvånad att dom levde, har ju hunnit bli lite kallt då. Och dessa härliga hundar då!    
Den första var Syrran & Johans hund Bavi, som tyvärr blev sjuk & finns inte nu. Men många fina minnen finns det kvar av en mysig & personlig Bavi. Den andra hunden är Malin & Magnus Theo. Och den sista är Wilmas farmors hund som heter Nalle.  Dessa fina kort är av släkt & vänner, som har suttit stilla & blivit fotade, och säkert som jag berättade tidigare
har jag knäppt 10 kort av varje, inan jag har varit nöjd. Stackare...

           
Tack alla som suttit stilla & varit mina modeller! Ha ha... inte lätt alltid. Nyss var Wilma & mamma förbi, dom skulle & hämta pizza som dom hade beställt. Och då skulle visst Wilma sova hos mormor & morfar, snyft...snyft...nu blir jag ju själv ikväll. Dom var iväg & hyrde mig en film. På smällen, har hört att den ska vara bra. Och till en komedi brukar man ju hålla sig vaken. Så nu ska jag gå & bädda ner mig i soffan med en massa filtar & kuddar & käka torkat renkött som Johan köpte åt mig igår. ÄLSKAR det! Och då blir det en sovmorgon imorgon, fast jag hade velat att Wilma skulle sova hemma. Min ÄLSKLING, hur ska detta gå? Saknar henne redan. Detta blev ett jättelångt inlägg...jag har ju fått skriva av mig nu, istället för att surra av mig! Nu ska jag skynda mig till soffan &  se på filmen.
( Ni som vill kan klicka på bilderna för att se dom större ).

Kommentarer
Postat av: Mallan

Men vad jobbigt, din stackare där! Synd att jag bor så lång bort för en kopp kaffe...annnars hade jag hållit dig sällskap, med blädderblock och penna i högsta hugg (Man måste ju kunna surra på nått sätt, eller hur?)



Krya på dig!

2008-11-22 @ 22:59:16
Postat av: Mallan igen... (därborta i Boden)

Vad fina kort!

2008-11-22 @ 23:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0