Bullbak, julpyssel & Me&I party...

Idag har det varit en dag med full rulle. Lämnade Wilma på dagis på morgonen kl 9.30, ville leka med kompisarna en stund. Och har märkt att om hon får vara ledig flera dagar i sträck, blir det jättejobbigt att fara sedan. Hon har alltid en eller två dagar ledigt i veckan, men är jag ledig mer brukar hon fara & leka några timmar. Och hon är så komis sugen så det är ju bara roligt att fara en liten stund i alla fall. Och nu vid jul är det mycket skoj på dagis, julpyssel, träning av luciasånger m.m.
I alla fall, när jag hade lämnat Wilma på dagis åkte jag & handlade lite mat, sedan for jag hem & snörde ihop en bulldeg. Upptäckte då att pärlsockret var slut, så medans bulldegen jäste åkte jag & handlade igen. Hem & bakade ut & gräddade bullarna. Sedan åt jag min frulle ca 13.00 & skyndade mig att hämta Wilma. Och när vi kom hem så ville hon fortsätta med julpysslet som vi började med igår. Vi har gjort egna snöglober (eller vad dom nu heter ). Igår tog vi en prommis ut på byn & inhandlade fusksnö, glitter i olika valörer, en prydnadsängel & en liten snögubbe, superlim & lite annat smått & gott.
Vi började med att limma prydnadsängeln i locket på glasburken ( med superlim ) limmade fast fusksnö runt omkring, sedan fick det stå & torka över natten. Gjorde likadant med snögubben. Sedan i dag fyllde vi glasburken med kokat avsvalnat vatten, en pyttepytteliten dutt diskmedel & glitter. Limmade runt insidan på locket & vred igen. Sedan var det bara att skaka & se glittret snöa inne i burken. Jättefint blev det! Nu ville hon ju pyssla mera, så det blev två smällkarameller också.
Efter pysslandet var det bara att börja med middagen, pasta & köttbullar blev det. Snabbt & enkelt innan gästerna till Me&I partyt skulle komma kl 18.00. Han plocka bort & tända lite mysljus innan alla kom. Vi blev ett gäng som handlade, fikade & surrade. Riktigt trevligt. Hoppas bara man han vara trevlig mot alla, man surrar & vill hinna prata med alla. Jag köpte Wilma en röd tunika med mönster  i svart & rosa. Superfin! Och mamma köpte en mörkblå tröja med cerisa robotar på. Också superfin! Och till Wilmas velour byxor i rosa, kommer det bli helt perfekt. Är alltid bra med tunna långärmade tröjor nu på vintern. Nu har jag precis städat bort & ska snart gå & lägga mig. Har fått riktigt ont i halsen & blivit jättehes. Måste kurera mig i helgen, för nästa vecka är det jobb, jobb & jobb som väntar. Då har jag inte tid att vara sjuk. Ska gå & dricka en tekopp & sedan väntar sängen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh så fint ni har gjort tjejer! puss puss

2008-11-20 @ 22:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0