Bakdag...

Idag efter att  Wilma hade varit på dagis & lekt en stund, började bakningen. Vi bakade tre sorter. Rulltårta med smörkräm i, Cafe´ cookies med chokladbitar i & stora muffins med chokladkräm & kokos på. Wilma blev less efter ett tag, & satte sig & myste med lite glass framför tv:n istället. Det tar sin tid innan allt är gräddat & bortstädat. Men skönt när det ligger i frysen sen. Och ikväll kom Janne, Carola, Tim & Nelly förbi & hälsade på, & då hade man ju fika att bjuda på. Sedan kom mamma & fikade & Peter kom & skulle se Jakt & Fiske med Johan. Så idag passade det jättebra att det fanns nybakat fika. Är ju alltid kul att ha något att bjuda på till kaffet. Imorgon kommer nog Malin & Emilia & hälsar på, kul! Wilma & Emilia har inte träffats sedan januari, ett bra tag sen. Så då får dom leka en stund. På morgonen har Wilma bad med dagis, & det måste hon ju få fara på,  hon längtar alltid till det är bad. Imorgonkväll kanske Wilma ska sova hos mormor, hon har pratat om det länge, så vi får väl se om hon fotfarande vill det imorgon. I så fall skulle hon & mormor vara lediga & bara mysa på torsdag. Och då kommer ju morfar också hem. Nu har jag nyss smakat muffinsarna & dom blev jättegoda...mums...
Nu hör jag att tvättmaskinen har stannat, så det är bäst att jag går & hänger upp tvätten innan jag blir för trött.

  

Kärleksmums fast som muffins istället.



200 g smör ( ej smält ) men ganska mjukt     
2 dl socker
3 dl havregryn
1 dl kokosflingor
3 dl vetemjöl
1/2 tsk hjortronsalt
100 g hackad mörk blockchoklad

Rör smör & socker poröst. Blanda alla torra ingredienser & den hackade chokladen & rör sedan ner med smör-socker blandningen. Blanda till en "deg". Rulla köttbullsstora kulor & lägg på bakplåtsklädd plåt.
Grädda kakorna i 200 grader i ca 12 minuter.

Kommentarer
Postat av: Malin

Fasen va goda dem ser ut!! =) O som jag hört av mig till dig idag men har man fått nå svar, -näe inte alls! E du rädd att måste vara banvakt eller, haha!?

Flisan sover hos morfar inatt o sen tror jag hon skulle sova en sista gång hos mormor i läggan imorron, för sen flyttar hon ju! =/

Är du ledig imorron eller???

Jag måste ner o handla lite imorron, tänkte om man skulle ha kikat förbi på kaffe?



Kraaaamen!

2008-11-11 @ 22:30:10
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: syster

MUMS! :) Hoppas att vi nu får smaka när vi kommer på fredag! :) Ska bli kul att träffa er, saknar ju er så himla mycket annars! Puss och kram

2008-11-11 @ 22:49:54
Postat av: Malin

mmm, dom där kakorna måste jag nog prova baka idag, lät så goda ju :)

2008-11-12 @ 11:46:06
URL: http://mmmalin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0