Akuten & lösa tänder...

I går var fjärde dagen jag låg med magont. Var upp till läkarstationen igår på förmiddagen eftersom jag knappt kunde röra mig i torsdags. Så fort jag hade suttit & ätit eller bara satt mig ner, kunde jag inte ta mig upp. På läkarstationen blev vi skickade akut till Sunderbyn, eftersom jag var gravid. Jag & Johan åkte in på en gång, & i Sunderbyn fick vi göra ett extra ultraljud. Och nu hade ju bebisen blivit ännu större. Alltid mysigt att få se den lilla sprattla där inne. Dom konstaterade att det var slitningar i bäcken, nästan som foglossningar fast man har det fram. Så det är bara att försöka ta det lugnt. Vi åkte in till Luleå så jag kunde köpa mig ett par mammabyxor. Hittade ett par svarta, en svart mamma jeanskjol, ett långt blått linne, en bh & smarta delar att förlänga sina vanliga tröjor med. Ser ut som att man har ett linne under. Jättefiffigt! Fick ju lida lite av att jag var in på stan, blev att stå & äta middagen hemma, eftersom jag har problem att sitta & ligga & äta går ju inte så bra. Johan gav ett förslag att jag får nog skaffa mig en gåstol med en bricka framför, som gamlingarna har...haha...
Pappa hade hämtat Wilma på skolan, så vi åkte direkt & hämtade henne där. Dom hade varit i lomtjärn på den nya lekparken, varit & fikat på Centrum & varit på cykeltur så dom hade myst hela dagen. När vi satte oss i bilen på väg hem så lossnade Wilmas ena framtand, som har varit ganska lös länge. Så nu är det en glugg där fram! Och snart lossnar nog den andra framtanden också. Så när vi kom hem la hon tanden i ett glas med vatten, och i morse var det en guldtia i glaset! Tandfen hade ju varit framme igen. Nu ska vi åka till mamma & pappa & hälsa på en stund, får väl ta soffläge där. Hej svejs!



Kommentarer
Postat av: Fia

Jobbigt att ha ont men skönt att det inte var något allvarligt...

Hälsa till den tandlöse.

HA det bäst / Fia

2009-09-12 @ 15:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0