Vårstädning

Nu har det börjat tina fram massor av jobb på gården, som måste göras...krattas, måla, rensa... listan kan göras lång av allt man vill. Jag drömmer om en altan full av blommor, mysiga kuddar & mycket sol. Där sitter jag & myser, solar, läser, dricker kaffe & mår gott!!! Längtar efter sommaren. Nu är det i alla fall krattat, spolat bort vintergruset på infarten, skotern står i bodan & alla vinterkläderna tvättade. Fast idag öser regnet ned...då blir det nytta inne, eller inte...man blir rätt trött av regnet. Slöar väl idag. Wilma har kusin Jonte på besök, dom spelar spel & leker. Ska nog ta & förbereda middagen i alla fall. Men imorgon hoppas jag på solsken & värme, så mina drömmar om kaffe på altanen snart kan bli av!!!


Kommentarer
Postat av: Malin H

Visst är det härligt med vååår! Vi har oxå krattat och drömt en massa inför sommaren :-D Kom å drick kaffe på vår altan här snart :-) och hoppa matta å spana in mina hemsydda dynor..Haha! Vi får ses snart! Kram!

2009-05-06 @ 15:43:40
Postat av: Anonym

Solen kommer nästa vecka när jag är klar med arbetet :-) // Fia

2009-05-07 @ 08:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0