Skidtur & picknick

Idag har jag & Wilma varit ute nästan hela dagen. Så härligt & mysigt! Först på förmiddagen gjorde vi lite ärenden & sedan var vi ner på Lomtjärn & tittade på snöskulpturerna som var där. Wilma kröp i tunnlarna & var i snöhuset, tittade på Svamp bob & beundrade dom fina mästerverken i snö. Sedna åkte vi hem & gräddade plättar, med sylt & grädde...mums. Packade lite fika & gav oss ut igen. Wilma åkte längdskidor en lång sväng, som vi sedan avslutade med picknick på bron hemma. Gott med lite saft & kakor efter skidturen. Hon är riktigt duktig på att åka. Till middag blev den Chicken a la king, gott! Kusin Jonte var här & åt med oss & lekte med Wilma under kvällen. Även ikväll en trött Wilma. Sedan har jag slöat i soffan & sett lite tv. Imorgon ska jag & Wilma stiga upp & baka tårta. Jag blir ju nämligen ett år äldre! Så imorgon blir det tårta & fika, lite främmande & lite mys.

Wilma sitter i en snötrappa...

Provar att krypa i en snötunnel...

Min älskade & underbaraste tjej...

Skidturen på eftermiddagen...

Fikapaus på bron hemma efter den långa skidturen...mums...

Lite slappande i soffan...

Mysigt med massor av tända ljus & min senaste tidning Allt i hemmet.

                                                                                                      / Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Malin G

Grattis på födelsedagen!!! KRAAAAAM

2009-03-04 @ 09:04:50
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack tack och grattis till dig med!! :)

Vilka härliga utebilder du har tagit. Och ja hon är verkligen duktig systern min! Blev riktigt imponerad nu när vi var hem så man fick se det i verkliga livet och inte bara på kort. Jag fastnade direkt för välkommen texten! Så nu ät den klar och kommer hit med mamma till helgen :)snabb är hon också! :)

Men kavajen blev det så att vi gick in på en herrbutik i stan för att prova lite olika modeller så han skulle kunna känna vad han var ute efter. Det gick ju bra men var kanske lite farligt, han fastnade för en Tiger, den var tydligen jätteskön och det fick bli byxor till också. Lika bra det, kan behövas ibland och då är det ju kul att ha ett kit. :)

Ha nu en bra födelsedag! Och fika massor... Kram

2009-03-04 @ 09:32:21
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0