Skotertur...

Idag har det blivit någon mil på skotern. Johan & Wilma var först upp i morse & kokade kaffe & började göra iordning matsäcken för dagen. Drog mig upp ur sängen ( morgontrött som vanligt...) & började hjälpa till jag med. Efter frulle, packning, påklädning, tankning av skotern...var vi på väg. Körde till Annika, Perk & barnen & väntade på dom. Sedan drog vi iväg allihopa. Peter, Stina & Mio var också med oss. Vi grillade korv, åt mackor & choklad, fikade, drack kaffe... det är ju så gott att äta matsäck ute. Johan & Peter pimplade lite, men det blev dåligt med fångst denna gång. Var ju riktigt härligt med sol idag! Man blir mycket piggare nu när solen börjar komma fram. På eftermiddagen när solen började försvinna blev det lite kallare, så då packade vi skotrarna & körde hemåt. Skönt med den nya skotern, mitt sköna ryggstöd där bak & värme i handtagen. Så jag slapp då frysa om händerna på resan. Wilma älskar också att åka skoter & vara ute på isen. Nu börjar det bli skoterturer på helgerna, mysigt! Vi har planerat en resa till Pilträsk här framöver & eventuellt påsken i Malmisjaur tillsammans med Peter, Stina & Mio. Så många härliga vårdagar väntar. Nu ska jag slöa i soffan en stund innan jag ska krypa ner i renbäddad säng, längtar nästan efter att få sova. Det tar verkligen på att vara ute en hel dag. Ha en fortsatt trevlig & mysig kväll! Det ska jag ha. / God natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så härligt det låter med er skotertur, inte utan att jag blir avundsjuk :-) Nån gång blir det kanske min tur oxå...



Ha det bra / Kramar Fia

2009-02-02 @ 21:23:40
Postat av: Anonym

Ja, visst hade vi mysigt!!! Men hur var det nu... skulle vi inte fira påsken med skotrarna i Älvsbyn för att det var så nära och slippa hyra stuga? Ville bara veta så vi kan planera annat. Kramar Annika

2009-02-05 @ 15:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0