Fashion week...

I helgen har jag varit på modemässan i Stockholm. Flög ner fredagen den 13.e, men det gick bra!
Fredag: Det var jag, mamma & Birgitta som har damaffären i Älvsbyn som åkte tillsammans. Surrade & käkade lite frulle på planet ner. Framme på Arlanda ca 08.30, taxichaffisen stod redan & väntade på oss i vänthallen för att skjutsa oss in till den stora staden & hotellet Continental. Jättefint hotell! Checkade in & tog bussarna som går till modecentrat. Mötte upp ägaren till Älvsbymannen som nu är bosatt i Stockholm, & träffade våran första leverantör för dagen. Sedan hade vi inbokade leverantörer hela dagen. Käkade först kl. 19.30, och då var jag rätt hungrig. Vi åt på en mysig restaurang på Drottninggatan. Efter middag ( kött, pommes & beasås, glass & kaffe...mums ) gick vi tillbaka till hotellet & surrade lite på Birgittas hotellrum.
Var rätt trött efter dagens slut, så jag & mamma somnade nog kring 00.30, efter lite surrande om dagens inköp & beslut.

 

Lördag:
Hade ställt kl på ca 08.00, så det blev ju lite sovmorgon! Fixade oss & mötte upp Birgitta för hotellfrukosten! Alltid supergott & mycket att välja på. Mätt efter fil med russin, smörgåsar, ägg, kaffe... tog vi bussen ut till mässan. Hade mest inbokat denna dag. Fick springa för att inte missa bussen som gick hem kl 18.00. 17.50 stod vi hos en leverantör och surrade, fick lite brottom, men vi han. Tar ca ½ timme från mässan & in till stan & 19.30 skulle vi vara på China teatern & se The producer. Lite stressigt blev det allt. Fick käka en hamburgare, snabba sig att byta om & halvspringa dit. ( vi han faktiskt med ett glas vin på hotellrummet innan också  ) Jättebra & kul med teater!
Sedan gick vi tillbaka till hotellet & satt nere i puben & surrade till klockan ca 00.30. Sedan höll mina ögonlock på att trilla ner.
Ove ( ägaren till Älvsbymannen ) & hans sambo tog taxi hem, & vi gick upp på hotellrummet & stupade i säng, iaf jag.



Söndag: Idag hade vi bara en leverantör inbokat på morgonen. Sedan gick vi in & fixade lite saker som vi funderat på under dagarna & träffade leverantörerna en snabb gång igen. För vissa justeringar. Mässan stängde 16.00 idag, så det blev buss tillbaka ca 15.00. Sedan gick vi en snabb sväng in på Åhlens, innan vi gick & åt på Drottniggatan. Hämtade sedan väskorna på hotellet & hade taxin som väntade utanför. Framme på Arlanda han vi gå & kika på butikerna som fanns där, köpte ett armband till Wilma med strassbokstäver i Wilma, som man trädde på armbandet. Jättegulligt! I rosa & silver.
Trött på planet hem, var framme ca 21.00 på kallax & där väntade Johan & Wilma på oss. Ville bara pussa & krama på Wilma hela vägen hem. Borta bra men hemma bäst!


Kommentarer
Postat av: Malin H

Vilken rolig helg! Int` blir man någe avis ìnt` :-)

Och vilken toksnygg kappa/jacka du har!!(på en av bilderna) Älskar såna där, dom är så snygga!

Har provat några stycken...men har så svårt att hitta någon som sitter bra..fast det kanske beror på att jag har dragit på mig av de sista plaggen på slutrean? hahahaha! (Typ; "jo, no ska jag komma i en 34:a! Men om jag håller ut magen, så no kanske en 44:a funkar"....Önskedrömmar? :-D)



Hoppas vi kan ses nästa helg nu! Kram!

2009-02-16 @ 21:29:14
Postat av: Anonym

Hejsan!

Ser att resan varit helt okey och jag längtar tills vi ses och jag får se korten som du tagit.

Kommer så fort jag får lite tid över...

Ha det bäst / kram Fia

2009-02-16 @ 21:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0