Julen

Julafton: Myste på morgonen & Wilma öppnade sista klappen i hennes kalender. Det var årets julklänning, en lila med lila glittriga strumpbyxor till. Jättefint! Efter lite mys i soffan, var det dusch, lockning av hår & tomtegröt. Sedan vi två tiden hämtade vi upp min mormor & åkte till mamma & pappa. Där väntade mamma, pappa, syrran, farmor & farfar. Vi drack lite kaffe & fikade, såg Kalle klockan tre & sedan den goda julmaten. Efter att middagen var bortplockad & vi suttit & myst en stund, knackade det på dörren. En förväntansfull Wilma följde morfar & öppnade dörren till tomten. Som hon hade längtat. En massa klappar delade tomten ut, sedan hjälptes Wilma & moster Mimmi åt att dela ut resten. Tomten fick också klappar innan han gick, Wilma hade gjort egna julklappar till han.
Sedan var vi sysselsatta i många timmar. Alla fick jättefina julklappar & Wilma var supernöjd. Den efterlängtade katten, som kan jama, slicka sig på tassen, ligga på rygg & en massa annat. Wii spel, gitarr & mikrofon & en massa andra fina saker. Jag & Johan fick bla en snygg svart plastmatta till köket & ett snyggt brunt överkast till våran nya säng & en massa andra saker. Wilma somnade väl kring tolv tiden & efter det spelade vi vuxna den roliga paketleken. Wilma sov kvar, & vi åkte väl hem kring två tiden. Vi brukar stanna kvar, men med den stora magen är det skönast att sova i egen säng. En jättemysig julafton!

Juldagen: Jag & Johan fick en skön sovmorgon, sedan åkte vi till mamma & pappa. Längtade så mycket efter Wilma direkt jag vaknade, så lite brottom dit hade jag. Lite svamlig kanske man är ibland. Sedan blev det att vara där hela dagen & kvällen. Spelade wii, såg Sunes jul, åt gott & bara tog det lungt.

Annandagen: Middag hos min moster i Sunderbyn klockan tre. Kul att träffa kusinerna & kusinbarnen. Åt gott & surrade. Hemma i Älvsbyn vid nio, Wilma somnade snabbt & efter det blev det en sen kväll med mycket surr. Syrran sov över & Johans syster & Perka kom. Söndagen blev en riktig slöar dag framför tv:n. Wilma hade kompis en stund & fick visa alla sina julklappar. Sedan avslutades dagen med hemmagjort pizza hos mamma & pappa. En riktigt härlig julhelg!




Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken mysig jul ni haft!! Vi var hos min mormor o morfar i byn med hela familjen =) juldagen och annandagen hade jag och simon bara mys, såg film och hade mys kläder hela dagarna! Fantastiskt Skönt!!

Hoppas ni får en lika härlig nyårshelg =)

Gott nytt år!

2009-12-31 @ 12:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0