Sommaren som gått...

Nu är denna sommar förbi, bad, härliga dagar på stranden, grillkvällar på altanen, sommarsemestrarna & allt annat härligt. Men på ett sätt är det ändå ganska skönt när hösten & mörkret smyger sig på. Få mysa innomhus under en filt & tända massa ljus, är också ganska skönt. Våran semester har varit härlig. Första semesterveckan jag & Johan hade tillsammans tillbringade vi i mammas & pappas stuga. Då var vädret kanon & vi bodde ute på bryggan. Vi låg där & solade & badade hela dagarna tills det var dax att gå in & sova. Wilma var brun som en pepparkaka redan efter första veckan. Sedan jobbade jag två veckor & efter det åkte vi till Dalarna med husvagnen en vecka, tillsammans med mamma & pappa. Vi besökte tomteland, badland, dalahäst tillverkningen där Wilma fick en dalahäst med namn & år inmålat. Hon valde förstås en rosa dalahäst, jättefin var den. Och tomteland har vi lekt & pratat om sedan vi kom hem, så det var verkligen en upplevelse även för oss stora. En härlig sommar!!!

Nu har Wilma börjat skolan & det är förstås spännande. Lite trött tjej på morgonen har det varit, & lika trött mamma...
Men det blir nog en vana till slut. Vi är ju vana att få sova till åtta i alla fall, eftersom jag börjar mitt jobb så sent. Nu är det en stor skoltjej, oj vad tiden går fort. Men snart kommer nästa. Den 17 januari är det beräknat, så vi längtar så mycket. Därför kommer hösten & vintern gå ganska fort, tycker redan halva tiden har sprungit iväg. Wilma frågar ofta hur länge det är innan bebisen kommer. Det är ju spännande att bli storasyster. Nu ska jag ta & mysa med Wilma innan hon ska lägga sig & sova. Imorgon är det jobb & skola igen. Helgen hart gått nog så fort. Ha en skön kväll, för det ska jag ha.


Härliga dagar i stugan.

Härliga bilder från Dalarna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen en uppdatering ;-)

2009-09-01 @ 13:45:19
Postat av: Malin H

Håller med, har kikat in här hela sommaren :-) Hoppas att ni har det bra. Vi får ta och ses snart..kanske boka in nån tjejmiddag eller så? Kram!

2009-09-02 @ 18:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0