Ett bra tag sen...

Nu är det ett bra tag sen jag skrev på bloggen. Har varit jättetrött en lång period. Kanske det beror på att det börjar bli mörkt ute, förkylningar eller Wilmas gråt varje morgon för att hon inte vill på dagis... Vi har haft det jättejobbigt, eller har det fortfarande. Wilma vill inte på dagis, så hon  gråter från ca 7.30 tills vi ska fara 9.30, det är jättejobbigt för henne & för mej med. Dom kompisar som Wilma har lekt med har börjat skolan, så hon saknar dom jättemycket. Och så är hon i period då hon är jätte mammig. Men det blir nog bra. Det släpper säkert snart.
En annan tråkig sak är att syrran har flyttat till Umeå. Hon ska plugga där i 3 år. Fatta! det är ju jättelänge. Och sen vet man ju aldrig om hon stannar kvar där. Johanna! ...du måste komma hem till Älvsbyn sen. Tur att det inte är så långt till Umeå ändå, hade varit värre om hon hade flyttat till Göteborg. Saknar dej massor här ...
Men det är jättekul att du har tagit dej in på skolan & provar att bo någon annanstans, det har du ju velat länge. Men snart kommer jag & hälsar på!

Ikväll har mamma varit här & färgat mitt hår. Mörkbrunt blev det. Har haft lite slingor i sommar, men vill vara lite mörkare nu i höst. Det blev jättefint, är jättenöjd. Medans färgen var i håret flippade jag runt lite på datorn. Var in på Gneis sida & hittade en jättefin vinterdress år Wilma. Röd med svarta täckbyxor. Så det beställde jag. Hon skulle få det av mamma & pappa.
För snart är det kallt & då är det bra att man har varit ute i god tid. Då finns det ofta kvar det man vill ha. Hittade en jättefin fleecejacka i rött, också från gneis. Men den var slut, så jag hoppas att dom får in den igen. Det är viktigt med bra utekläder, då ska man verkligen köpa kvalite. Och varma, det är också viktigt tycker jag. Är jättefrusen själv, så ibland klär jag Wilma jättemycket fast hon är ganska varm av sig. Men bättre det, då kan man ju plocka av sig. Nä, nu ska jag ta & gå och lägga mig. Johan somnade med Wilma för länge sedan. Så han lär då vara utvilad imorgon. Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Malin ( där borta i Boden..tihi..)

Vad jobbigt för er att det blir tråkigt och ledsamt på morgon... Men jag håller med dig; det blir bättre... Det tar ett litet tag innan nya rutiner utan gamla kompisarna känns som det ska... men tänkt vad bra! Nu finns det ju nya kompisar att lära känna :-)Det blir bättre! Kram till Wilma från oss!



En tjejmiddag låter toppen! Är verkligen upplagd för lite trevligt chit-chat :-)För mig passar det bra vilken helg som helst... Bara att slå en pling så blåser jag till Boyn på momangen! Hihi...



Vi har oxå köpt en Gneis, tihi...en kopia då, på tradera..men jag tror den bli jättebra i alla fall :-)Nu e det bara vinterskor kvar... funderar på såna där VIKING gore-tex..(har såna själv och dom är superbra)



Nåväl, ha det nu så bra så höres vi! Kram!

2008-09-03 @ 15:33:06
Postat av: syster

Jag sakner er massor också! Ska bli så kul när du kommer på onsdag! (bara en vecka kvar!)

2008-09-03 @ 18:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0