Migrän, en Wilma som inte vill klä sig & lite julpynt...

Idag vaknade jag med den värsta migränen på länge. Trodde huvudet skulle gå i tusen bitar...aj...aj...aj...Ringde mamma & bad henne stjutsa Wilma till dagis. När vi steg upp ville Wilma inte klä på sig, inte ta på sig sockarna, för det blev knöligt i långkalsongerna, inte äta frukost & absolut inte ha overallen. GISSA om min skalle höll på att sprängas! Försökte ta det sakta & försiktigt. Hon bytte flera sockpar & tillslut var kläderna på ( under lite grin & tjorv ) sedan ville hon bara ha melonskivor till frukost.  Självklart ( orkar inte tjafsa ) tur äter dom ju lunch på dagis kl 11.00 & mamma skulle lämna Wilma 9.30. Overallen var ju inte populär idag kan jag lova, banden under skorna skar ju in i fötterna, så hon fick  minsann ont! Men som tur var kom mamma & då slutade Wilma tjafsa & satte sig i bilen. Jag tror det är typiskt, att när man är sjuk eller har ont någonstans, då tjorvar dom som mest. Skyndade mig sedan i säng & bäddade ner mig under täcket, så mörkt som möjligt. När jag vaknade drack jag massor med vatten & åt ett kokt ägg. Mamma hämtade Wilma på sin lunch 12.30, så jag hade ju fått vila en stund & det värsta var över. Har ändå tagit det lungt hela dagen. Wilma surrade på eftermiddagen att sätta upp lite julsaker. Så hon hjälpte mig att dammtorka i vardagsrummet & köket. Och sedan satte vi upp julstjärnan i vardagsrummet & juldukarna. Även dom röda kuddarna i soffan åkte fram & en röd fleecepläd. I köket har bara julduken kommit fram & några röda glaskulor som jag brukar hänga i köksfönstret. En krans & en julängel åkte också fram, & resten får vänta några dagar. Wilma sitter & pysslar för fullt & Johan for iväg till sin syrra fram & tillbaka. När han kommer hem ska han få läsa saga för Wilma ikväll, vill inte läsa med min röst. Då ska jag sätta mig & se Design: Simon & Tomas & äta lite melon...mums.

       
 
Härligt när man får tända massor av ljus, det är så mysigt. Brukar också tända ett doftljus ibland. Köpte ett nu som luktar clean cotton, det luktar precis som nytvättad tvätt. Och det ljuset klarar min allergi av. Annars kan det vara lite svårt ibland, med för starka dofter. Med det här luktar precis lagomt. Nu har man ju lite julkänsla i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh de doftljuset lät inte dåligt, vart har du hittat de? Jobbigt med denna förkylning, jag förstår dig verkligen. Och hörde att jessicas lilla jonna fått mul och klövsjuka?! Tydligen blåsor i munnen och fötter och händer, man får alltså vara glad om man slipper det iallafall. :) Kram

2008-11-24 @ 18:59:56
URL: http://mmmalin.bloggagratis.se
Postat av: Malin!!

Hej tjolahopp, ja ska precis lägga in korten på dem små, men de e så svårt se dem.. =) Mkt sötare im real life liksom! =))

Imorron jobbar jag men ja kanske kilar in på jobbet ngn annan dag denna vecka!



Krams Mallan

2008-11-24 @ 20:00:23
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: johanna

Ah, så mysigt du har gjort! Ska nog sätta upp min julstjärna ikväll också! Du, jag hade inte fått något på mejlen.. prova skicka igen! Puss och kram!

2008-11-25 @ 12:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0