Fiskehelg i Malmisjaur...

I fredags for vi upp med husvagnen tillsammans med Peter till Malmisjaur.  På vägen upp såg vi massa renar, som stod mitt på vägen. Man vet aldrig med dom, springer dom ner i diket kan dom snabbt vända & springa över vägen. Dom är lite knäppa renarna. När vi var framme i Malmis åt vi lite kvällfika i husvagnen innan Wilma somnade. Jag, Johan & Peter satt & pratade till klockan var nästan 02.30. Sedan sov jag stenhårt hela natten...vaknade med huvudvärk, säkert för att jag hade sovit så hårt. Lördagen for vi ut med båten i två omgångar för att försöka få lite fisk, men det var sämre med det.  Ute på sjön var det skönt...för där var det mygg & knottfritt!
Jag höll på att bli tokig så fort vi kom i land. På kvällen upptäckte jag att knotten hade bitit hela vägen runt sockarna. Typ 11 knottbett rund fotleden, inte kul :(  Lördagkväll åt vi tacos i husvagnen & myste med värmeljus. Finns ju ingen ström där. Efter att Wilma somnade satt vi lika sent även denna kväll & pratade, & Johan & Peter drack nån öl. Men denna natt sov jag inte lika gott, typ 2 timmar. Gissa varför? Myggen surrade runt skallen hela natten & gjorde mig på  riktigt dåligt humör.  På söndagen packade vi ihop & for hem, myggen & knotten höll på att göra oss tokiga. Men det var ändå mysigt att komma iväg, & jag tycker om fara med husvagnen.
Nästa helg ska vi iväg med några kompisar till Överkalix. Kanske vi far några dagar tidigare & stannar med husvagnen någonstans efter vägen på något fint ställe. Vi får väl se vad det blir för väder. Jag håller tummarna för sol & bad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0