I lördags...

I lördags gjorde vi en tripp till Luleå för att besöka Leo´s Lekland, tillsammans med Malin, Stefan & Emilia.Wilma tyckte att det skulle bli jättekul. Först gjorde vi ett stopp på Cervera dit jag ville in. Johan & Wilma sprang och tittade på en annan affär medans jag fick gå i lugn & ro. Det kan vara ganska skönt ibland, att bara få gå för sig själv. Jag hittade två ljuslyktor som jag ha velat ha länge...och vet ni vilken tur jag hade. Dom hade två vita kvar ( precis den färg jag ville ha ) och för halva priset ! lite tur ska man väl ha ibland. Sedan köpte jag vitt grus och några vita dekorationskvistar till mina två cylindervaser, det blev jättefint. Jag hade nämligen fått ett presentkort i julklapp på Cervera, sådana presentkort är alltid kul att få. Och det bästa, jag har fortfarande pengar kvar att handla för. Så nästa gång jag far till stan, blir det en sväng förbi.


Sedan bar det iväg till Max för att få lite käk i magen, innan det bar iväg till Leo´s.
Malin, Stefan & Emilia satt & väntade när vi kom. Och jag kan tala om att det var inte lite barn där. Det var tjockt med folk överallt. Wilma & Emilia hade så mycket att göra med att bara titta på allt. Och ljudnivån var ganska hög. Det tog ett litet tag innan dom satte igång med att leka. Det första dom gjorde var att prova den nya tigerrutchkanan som har kommit dit. Johan & jag åkte några gånger med Wilma i början. Och jag förstår att ungarna tycker den är rolig. Och sedan provade dom på lite annat. Men jag tror att dom tyckte det var lite för mycket barn, dom drog sig tillslut dit dom minsta barnen håller till, där hade dom riktigt roligt. Sedan tog vi en fikapaus, innan det var dax för lite till lek. Jag tror ändå dom hade ganska roligt. Men nästa gång tror jag man ska fara lite mer på eftermiddagen, för då började det  att lugna ner sig lite med folk. Efter Leo´s for vi förbi hos Malin, Stefan & Emilia en liten stund. Johan hade aldrig varit till deras nya hus. Ni har riktigt mysigt Malin. Sedan bar det iväg hem till Älvsbyn. Wilma var ganska så trött när vi kom hem. Efter lite kvällmat i magen somnade hon ganska fort.  Och jag var själv ganska så trött.  Jag & Johan såg en film efter att Wilma hade somnat & sedan blev det godnatt för oss också. Men det har varit en rolig & mysig dag, som vi måste göra om snart igen.




I
image22




Kommentarer
Postat av: Malin

Japp, då blir re Leos i helgen igen va?? Hahaha..nää jag skojade bara.. men trevligt var det... jobbigt med så mycke folk bara..(typisk att hela Luleå var där just då :-)
Guuu vad fina sakerna från Cervera var! ( Varför ska du komma på allt snyggt först:-P,) nu kollade jag omedvetet idag efter liknande prylar...Hmmm :-)
Malin= Den obotlige härmapan...Hahaha!!!

Nåväl.. Nästa gång ni kommer så måste vi ju få bjuda på middag eller så...
Ha det så bra och hoppas att ni får en skön helg!

Kram!!

2008-01-24 @ 22:04:39
Postat av: Malin

Väntar på senaste nytt från Älvsbyn jue :-) men jag ska no ta och slå en pling oxå.

2008-01-25 @ 21:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0