Vill ha...

Igår var jag & Annika på MaryKay sminkkurs, kan man väl kalla det.  Och lärde oss hur man lägger en make up.
Det var riktigt roligt. Tycker det är svårt att lägga ögonskuggan rätt & snyggt. Det fanns så många grejer man aldrig har tänkt på. En kräm som gör att ögonskuggan ska sitta bättre, olika borstar, hur man lägger rouge snyggt & vilka färger man passar i. Så nu kanske jag klarar det! Det är bara ett problem, man har ju inte dessa grejer.
Man får väl köpa lite i taget. Ögonskuggan, en mörk brun, lite ljusare brun & den ljusbeiga highlightern skulle jag vilja ha. En mörkbrun eyeliner skulle också vara fin till.  Hon satte lila nyanser på mig. Det brukar jag aldrig ha, men var kul att testa. Och det blev verkilgen jättesnyggt. Det gröna i mina ögon kom fram mer. Det var en massa nytt att lära sig, men kul var det. Och fina blev vi !

Har också gjort lite nyttig har hemma igår. Städat lite... behövs ju tyvärr ibland. Strykt lite tvätt & tvättat några maskiner. Sedan har man ju en liten som fort har gjort om både vardagsrummet & köket till en picknickplats eller gjort ett tåg av alla stolar med alla dockor. Men hon brukar vara duktig på att plocka tillbaka allt. Ibland får man väl tjata några gånger. Det är ju lättare att dra fram än att plocka tillbaka. Men huvudsaken att dom har roligt & leker bra. Man får tänka så. Och så hjälpas åt sen. Så det kändes så skönt igår kväll när man kom hem från sminkningen, att sätta sig ner med en tekopp och se Bygglov ( som min älskling hade spelat in åt mej ) när det var städat & fint.

image41

Kommentarer
Postat av: Malin

Såå kul med make-up... Nu får du ju tipsa mig om ett och annat oxå :-)
Ha re bra!

2008-02-06 @ 17:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0