Fredag

Idag är vi hemma & myser. Wilma fick vara ledig idag från dagis, så vi ska ha en riktig mysdag. Kanske bakar vi nått gott till fredagsmyset ikväll. Fredagar brukar vi ha myskväll framför tv:n, först äter vi nått gott till middag, & sedan blir det lite godis eller nått framför Let´s dance som wilma brukar vilja se. Hon tycker dom är så fina i sina glittriga klänningar. Hon brukar få se några par dansa, sedan är det sängdax.
I kväll ska Johan laga till en älgstek, sadan blir det väl kroketter, vitlöksbröd & sallad till. Johan är den som lagar till kött här hemma, han är kung på det ! Så jag & Wilma kanske får ta & göra en god efterrätt.

Nu blir det till att göra om i Wilmas rum lite. En säng ska målas vit, & en litet gulligt skrivbord ska också målas vitt.
Hon var på kalas för nån helg sedan, och när hon kom hem berättade hon att han hade en sopkorg i sitt rum, och ett skrivbord.  Så nu ska hon få skrivbord i sitt rum. Jag har väntat , för hon har lekt så mycket med det lilla bordet & stolarna hon har haft. Men det får hon ha i lekstugan till sommaren. Vi har köpt en sänghimmel till hennes säng MINNEN BRODYR från Ikea. Pappa är & jobbar på Ikea ( dom håller på med utbyggnaden av Ikea ) så då måste man passa på. Det blev jättemysigt. Hon säger att hon är som en prinssesa i ett slott, när hon ligger under det.
Sedan måste jag klura på nått bättre ställe att ha böckerna på i hennes rum... Vi får väl se hur det bli. Det blir säkert bra. Nu ska jag ta mej en tekopp, & sjunka ner i soffan en stund. Wilma har dragit ut alla sina docker, och leker så bra. Så jag ska passa på att sätta mej en stund innan det blir bakdax.



Kommentarer
Postat av: Malin

Vad mysigt det lät med myskväll. Själv ska jag ut och svänga dom lurviga :-) Om nu inte snöstormen sätter stopp för mina planer...
Vad spännande det blir att se Wilmas rum sen, det blir säkert kanonfint!
Nåväl, nu ska jag gå och röja upp i röran...
(Vi har oxå hemma-dag idag...å Emilia använder hela huset som lekrum...haha..)
Ha en skön helg!
Kram!

2008-02-01 @ 11:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0