En mysig vecka...

Nu har jag inte skrivit på jättelänge. Har jobbat & varit hyfsat trött på kvällen när jag kommit hem. Då har man bara myst med Wilma tills hon ska gå & sova. Och sedan slappat själv i soffan en stund. Så här kommer lite julmys från veckan som gått.

Måste bara säga att Lilla julafton hos Anna den 29 november var bara såå mysig. Jag, Anna, Malin H & Fia, vi åt inbakad ostpotatisröra i filodeg & älgköttskivor i gräddsås & grönsaker till. Till efterrätt åt vi Malins goda pepparkakscheesecake & kaffe...mums. Sedan hade vi ju köpt små julklappar som vi drog lott om. Jag fick underlägg att ställa glasen på & doftljus av Anna. Jättefint! Vi satt & surrade & myste hela kvällen. Malin stännade kvar & sov över hos oss. Lika mysigt detta år på våran lilla julaftonsträff!
 
Söndag: Idag när vi vaknade åt vi en mysfrulle innan Malin skulle tillbaka till Boden. Sedan var det jobb som väntade för mig. Skyltsöndag på byn, så vi hade öppet mellan kl. 14.00-18.00. Wilma & Johan gick med Wilmas faster & familj på skyltsöndagen, & när jag kom hem från jobbet åt vi tillsammans med mamma & pappa hemma hos oss. Och myste med lite glögg & russin till efterrätt. Och nu fick vi ju tända det 1:a ljuset!
 
Måndag: Wilma vaknade & sprang till köket för att kolla adventskalendern hennes. Och mycket riktigt så hade tomten varit framme under natten & lämnat 24 paket & ett brev. Så spännande det var!  Vi myste i sängen & öppnade paketet som innehöll en tvål, som var formad som en gul anka. Supersöt & gott lukade den. Sedan var det chokladkalndern & två andra kalendrar kvar att öppna. Efter lite morgonmys & frulle tog jag & Wilma en sparktur med Wilmas docka Amanda i sparklådan. Idag var min lediga dag, så det var bara slappa & mysa som gällde. Jobbar så mycket nu, så man vill bara passa på att mysa med Wilma på den lediga dagen. På kvällen var det att slappa framför tv:n & se julkalndern & bara mysa!

Tisdag: Jobb & dagis.
Onsdag: Samma även idag, jobb & dagis.
Torsdag: Idag var det en kort dag på dagis för Wilma. Var på jobber med lite papper som skulle ordnas, & sedan när jag hämtade Wilma efter lunch bakade vi ett papparkakshus. Det blev jättefint!  Superenkelt med kristyr på tub, lite nonstop att dekorera med & lite florsocker som snö på taket. Det krånliga var väl att få huset rakt & jämt när det skulle klistras ihop. Men det blev jättebra & jättefint! Wilma duttade kristyr & satte fast nonstop lite här & där. Och nu pryder det skänken i köket & doftar så gott!

Fredag: Mycket på jobbet idag & trött var jag när jag kom hem. Johan & Wilma hade gjort middag. Kött & grönsaker i pitabröd med dressing till. Är en av favvorätterna. Sedan blev det mys framför Idol. Jag hoppas verkligen att Kevin vinner, han är ju så duktig! Johan & Magnus for iväg & jagade på kvällen, så det blev en tidigt kväll för mig. Jag har ju jobb även lördag.
Lördag: Jobb & sedan en sväng till Luleå på Storheden. Vi gjorde bort lite julklappar. Man fick verkligen lura Wilma så att hon inte skulle förstå något. Men det gick bra! Så nu är fyra klappar till gjorda. Vi åt på Storheden innan vi åkte hem, så det blev mys framför tv:n & Stärnor på is när vi kom hem. Markus vann ju även detta. Brukar inte följa med i programmet, men ville se vem som vann. Sedan slog jag in julklapparna som vi handlat, med fina papper & snören.
Söndag: Idag är det julbak hos mormor. Jag, mamma & mormor bakar alltid julfikat tillsammans. Fem sorter blev det, & sent innan allt var färdigt & undanplockat. Det tar nästan en hel dag, men nu är det gjort. När jag kom hem myste vi & smakade på fikat. Och sedan hade jag ju lovat Wilma att vi skulle klä granen. Lite tidigt kanske, men jag hade ju lovat. Så nu är granen kädd & står & lyser så mysigt i sin vrå i vardagsrummet. Så nu efter julstäd, julklappsinköp,julbak & julgran har man verkligen fått skön julstämmning. Nu längtar man bara till syrran kommer hem! Får ju träffa henne till helgen. Längtar!

Kommentarer
Postat av: Malin!!

Ja det var på tiden med uppdatering!! haha! mysigt o juligt ni fått det oxå nu.. härligt!

få se när ni har tid med oss nu då...?? krams

2008-12-08 @ 16:17:52
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: Fia

Tack för den fina kvällen med lilla julafton och en massa prat. Hoppas du tog en massa fina kort som jag kan få när min egen kamera la av mitt under kvällen. Mysiga kort du tagit hemma oxå, måste börja ta mer kort så jag oxå lär mig... :-)



Ha det bäst / Kram Fia

2008-12-08 @ 19:36:37
Postat av: Lillasyster

Åh mina humlor! Jag längtar så mycket efter er! Snart kommer jag och då ska jag pussa er sönder och samman!

2008-12-08 @ 21:17:17
Postat av: Lillasyster

Åh mina humlor! Jag saknar er så mycket! Snart kommer jag hem och då ska jag pussa er sönder och samman!

2008-12-08 @ 21:18:52
Postat av: Lillasyster

Åh mina humlor! Jag saknar er så mycket! Snart kommer jag hem och då ska jag pussa er sönder och samman!

2008-12-08 @ 21:19:22
Postat av: Malin

Kul med lite uppdatering och dessutom när du ändå kommit ihåg att skriva om alla dagar :)

2008-12-09 @ 13:30:42
URL: http://mmmalin.bloggagratis.se
Postat av: Malin H

Vår lillajul-kväll var jättemysig! Alltid lika trevligt att umgås med er :-) Vi får ta och ses snart igen, då du har det lite lugnare med allt. Vad fint pepparkakshus! Vi ska oxå gå lös med kristyrtuben till helgen :-)

Åsså måste jag ju säga; Vikken mysig tradition, att träffas och baka tillsammans! Kram!

2008-12-09 @ 19:25:18
Postat av: Malin

Vi beställde dom på internet på trycksakstorget.se fanns hur mycke designer på alla möjliga kort. Vad kul att ni kommer :) Kram på er

2008-12-10 @ 15:15:37
URL: http://mmmalin.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Måste bara fråga om hur ni gjorde ost-potatis röran? Lät ju himla gott, kanske något man måste prova på :)

2008-12-14 @ 10:32:54
URL: http://mmmalin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0