Måndag...

Idag har jag gjort lite nytta här hemma. Tvättat, städat bilen, bakat & lite annat smått & gott som behöver göras.
Det har ju varit en jättefin & solig dag idag.  Och då kan jag faktiskt få ett il att vilja städa & göra fint här hemma. Jag & Wilma bakade på eftermiddagen, för nu var det längesedan jag hade något fika hemma. Frysen är ganska full också av allt älgkött. Men en långpannekaka med blåbär blev det. Och Wilma tycker det är roligt att baka. Mest att slicka skålen förstås! Efter att vi hade bakat, och städat bort allt i köket ( vilket kan ta sin lilla tid ibland ) var klockan nästan 16.00 och Johan på väg hem. Och då skulle vi följas ut & titta på en ny frysbox, nu när våran gick sönder. Vi hittade en som vi nog har bestämt oss för, var ju tvungen att mäta om vi skulle få ner den i källaren, men det ska nog gå bra. Så snart får jag börja packa över & sortera om allt kött som vi nu har spridit ut i mormors frys också.  Till middag gjorde jag en paj med kyckling, parika, purjolök & fetaost. Jättegott! Så då bjöd jag mamma & pappa på paj. sedan drack vi kaffe & fikade kakan som jag & Wilma hade bakat. Den blev klart godkänd!


Igår började vi träna på att Wilma ska somna själv. Förut har vi legat till hon har somnat. Och det kan ta sin lilla tid ibland. Hon har sin säng i vårat sovrum, så hon är ju inte så långt borta från oss. Vi har lovat henne en docka som hon har sett, när hon börjar somna själv. Det gick jättebra igår & ikväll också. Lite ledsen, men det gick snabbt över. Så nu ska jag gå & sätta mig framför tv:n med en kaffekopp & bara koppla av. Johan for iväg & skulle dricka kaffe & prata jakt hos en kompis. Så det är tyst & lungt här hemma nu. Det är känns så skönt när man har nystädat & gjort fint, så nu ska jag sätta mej ner & njuta en stund innan det är dax för sängen även för mej.

     

Kommentarer
Postat av: Malin

Heeej mina vänner (eller våra såklart) =))

Såå kul att wilma håller på bli stor tjejj nu o så mkt energi du kommer att ha över nu då du får din egentid medan hon ligger o somnar själv.. kan tänka mig att de kommer gå fin fint! =) hon e ju så duktig på allt annat så!

o kanske e de bättre ligga där själv så man inte kommer på ngt att berätta för mamma/pappa hela tiden, hihi....?



har just lagt tindra nu o milton ligger o klöser på ryggkuddarna i soffan, e hans nya hobby :-D så ja hann ila in en snabbis här..



när ska vi ses i veckan?? date liksom... krams!!

2008-09-23 @ 19:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0