I helgen...

Denna helg har varit jättekul & mysig!
Fredagkväll var Malin, Magnus & barnen här & käkade middag med oss. Alltid kul att träffa dom! Vi surrade på & barnen lekte, tills dom blev jättetrötta & det var dags att gå & sova. Jag tror att alla är ganska trötta på fredagar.
Lördag käkade vi middag här hos oss med syrran, hennes Johan, mamma, pappa & mormor. Vi åt räklåda, vilket är skitgott! Jag trodde aldrig jag skulle sluta äta. Sedan när Wilma hade somnat satt vi & pratade till klockan var över tolv.
Men det är så kul nu när syrran är hem, att bara få sitta & prata. Hon kommer snart igen, om två veckor. Och då fyller Johan år, så då blir det kalas! Han tycker att vi ska sluta fira nu...jag undrar vad han menar med det?

  Syrrans Johan läser för Wilma.       

Lördagmorgon började dock inte så bra. Upptäckte att våran frysbox hade gått sönder... precis under älgjakten. Och dessutom var den full med älgkött. Och när jag pratar med Johan på telefon, som är i skogen & jagar säger han: Jag har skjutit en älg till! Jag trodde jag skulle bryta ihop. Vad gör man med allt kött? Men det ordnade sig till slut, mormor hade en frys i källaren som vi kunde låna. Så nu blir det att inhandla en nya frys.

Idag söndag har mina kusiner varit & hälsat på. Det är jättelänge sedan vi träffades. Så det var riktigt kul! Sedan käkade vi en pizza här innan syrran skulle tillbaka till Umeå ikväll. Nu ska jag gå om lägga Wilma, det är ju dagis & jobb som vanligt imorgon. Jag har renbäddat i sängarna, så det ska bli skönt att krypa i säng ikväll. Jag ska faktiskt göra en tidig kväll, lägga mig och läsa min nya tidning. Och kanske få några bra ideer.

   

Kommentarer
Postat av: Malin ( där borta i Boden..tihi..)

Hej!



Vilken härlig helg! Själv har vi varit och jagat uppe i norr :-) Trist med frysboxen, å alltid händer det när man minst behöver det oxå..

Nåväl, såg ditt SMS, och lördag till helgen bli perfekt! Guuu vad roligt! Sorry att jag inte har svarat, men telefon har varit död och laddarn försvunnen..



Ha det så bra!(Jag provar att ringa nån dag under veckan...så jag får höra lite mer om kvällen:-)



Kram!

2008-09-21 @ 20:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0