En heldag med syrran.

Förra veckan skulle pappa på ett möte i Umeå, så då passade jag på att följa med och vara hos syrran. Som numera bor i kollektiv i Umeå, och läser till tandtekniker. Det var faktiskt riktigt mysigt där hon bodde. Och hennes rum var jättefint. Vi tog bussen till stan för att shoppa lite. Jag hittade mej två tröjor & ett snyggt armband. Hittade en tröja till Wilma också. Syrran hittade också lite av varje. En snygg grön kjol, en tröja, ett armand & en snygg tekopp från Indiska och lite annat smått och gott. Sedan åt vi en hamburgare på Max, det skulle ju gå ganska snabbt, så att vi skulle hinna i alla butiker. Efter några timmar på stan tog vi bussen tillbaka till syrran. Där kokade vi te och åt jättegod blåbärsbulla som mormor hade skickat med. Det var så mysigt att sitta i lugn & ro bara jag & syrran och prata om allt möjligt. Sedan kom pappa & det var dax att åka hem till Älvsbyn. Tiden gick så fort, saknade redan syrran när jag satte mig i bilen på väg hem. Nu kommer hon hem på fredag, så då blir det middag & mypys hela helgen. Alla vi längtar efter henne.


Kommentarer
Postat av: mimmi

åh världens finaste syster! Jag älskar dej!

2008-09-20 @ 10:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0