Onsdag...

Idag har jag jobbat hela dagen, men imorgon är både jag & Wilma lediga. Då ska vi på dagis & titta på deras venissage.
Sedan ska vi bara mysa hela dagen. Tänkte att vi skulle passa på att baka lite. Nu var det längesen vi hade nått bak i frysen. Är ganska bra att ha, & ta fram när man får besök.
I går var jag riktigt duktig. Jag städade hela dagen. Wilma var en stund på dagis & lekte. Sedan fick kusin Jon följa hem, och dom lekte hela tiden, så jag han göra jättemycket. Putsade fönstrerna, dammtorkade, duschade blommorna m.m. Det kändes riktigt skönt efteråt. Nu är det bara skåp & lådor som skulle behöva en röjning. Där är det inte kul... Alla vinterläder skulle också behöva tvättas & hängas bort. Nu ska väl ändå sommare komma snart. Man börjar vara kanska så less på det här vädret. Snö, hagel & regn, och vi har snart 1 juni. Ja, vi får väl hoppas att det blir en riktigt bra sommar då. I sommar har jag bara 2,5 vecka ledigt. Så det blir en sväng med husvagnen i allafall. Wilma har 7 veckor ledigt. Det är viktigast att hon får ha semester tycker jag.
Sedan ska vi måla om garaget & bodan mörkrött. Men det blir väl snart. Jag tror det blir jättefint, det kommer nog passa bättre till vårat hus. Nä, nu ska jag gå & lägga mej & läsa min nya tidning Allt i hemmet som jag fick i brevlådan igår. Så imorgon har jag väl fler planer på vad jag vill göra. Och så ska jag drömma lite om våran kommande sommarstuga. Som vi så småningom har i framtiden. Vi samlar virke & drömmer än så länge. Sov gott.
Jag vill också gratta våra kompisar Carola & Janne som fick en liten Nelly den 2 /5. En jättesöt tjej. Grattis till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0