Min födelsedag!

 
 
Igår fyllde jag 26år! Vad gammal jag har blivit!
Dagen började jag & Wilma med att hälsa på Malin & Tindra. Sedan for vi & handlade inför tårtbakningen. Om jag visste hur det skulle bli skulle jag ha köpt en färdig tårta (  men min allergi sätter stopp för det ). Jag tänkte göra två marängbottnar & sätta grädde & blåbär i mitten. Hur svårt kan det vara tänkte jag, Ha ha... började med bottnarna stress...stress klockan 15.00 skulle jag vara med Wilma på läkarstationen. Började med tårtan klockan 14.00. Klockan 14.40 satte jag in den andra bottnen i ugnen. Hur ska detta gå... då kom precis Kristian ( Wilmas kusin som läser körkortet i Älvsbyn & sover hos oss ) hem. Snälla Kristian ta ut tårtan om ca 25 minuter. Skyndade väg till läkarstationen. När jag kom hem var det bara en botten som var okey. Skyndade mej att slänga den innan jag skulle bli för arg. Delade bottnen som var kvar i två delar, smetade grädde & blåbär på & la den andra halvan som lock. Fick lappa ihop lite. Men jag sa till Kristian att ni kan väl äta den & låtsas att den är lite god i alla fall. Jaha, inte räcker det där. Jag får göra den vanliga runda marängtårtan som jag alltid brukar göra. Kollade i skafferiet. Syrran hade lånat både receptet & vitvinsvinägern. Hon jobbade. Johan fick fara & handla efter jobbet. Och jag ringde till Anna & fick receptet. Började sedan att  skilja äggen. Man skulle spara 6 äggvitor. Knäppa jag var så noga med äggulorna, för jag fick för mej att det var dom jag skulle spara. Men det är ju av äggvitorna man gör märäng. det vet väl alla! Slängde äggen. Nu hade jag förbrukat 10 ägg. Först 4 ägg till den första tårtan & nu 6 ägg. Slut ägg. det var bara att fara ut & handla nya ägg. När jag kom hem hade jag sönder 2 ägg till. 12 förstörda ägg!!! Tillslut hade jag bara maisenan som skulle i så var det bara att sätta in tårtan i ugnen. Tittade i skafferiet, syrran hade lånat den också. I Bilen igen & hamta det. Efter några svordomar & ett raseriutbrott blev tårtan tillslut färdig. Och den blev faktiskt jättegod!

Kvällen blev tillslut bra & jag fick jättefina presenter. Av Johan & Wilma fick jag pengar ( hade önskat mej det, ska göra slingor i håret. Olika bruna färger hade jag tänkt mej ). Och Wilma hade gjort tre jättefina teckningar till mej. Av mamma & pappa fick jag ett kort där det stod, shoppingtur med mor & far. Dom ska stå med plånboken. Inte dumt! Av mamma, pappa & mormor fick jag en jättefin uppsättning med rosor i en jättesnygg kruka. Blev jättefin på köksbordet! Av Syrran & Johan fick jag handkräm för torra händer & en fotkräm med värmande effekt ( till mina frusna fötter ) från Lush. Dom har bara naturprodukter. Av mormor fick jag pengar ( som också får gå till håret tror jag ). Av Anna m. familj fick jag ett vitt fat i plast med tre våningar, jättefint till allt möjligt. Och av Annika m. familj fick jag ett salt & pepparka, en som en röd djävul & en som en vit ängel. Och en röd tårtspade i plast som ser ut som en hund. Jättefina presenter. Så tack allihopa för dom jättefina presenterna!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Heej vännen, vilken underbar dag du haft!! Riktigt fin fiina presenter, mindra kul me dessa jävla ägg..!! :/
Kanske skulle yrka på att köpa ägg i mjuka madrasslådor o en kartong med bara vitor o en med bara gulor!? :-D
Salt o pepparkaret, -hihiii va coola!
Ha de bäst, kraaaaaaaaaaamen!

2008-03-06 @ 07:28:13
Postat av: Sofia

Hejsan Lina!

Jättefina presenter du fick, förstår om du är nöjd efter denna dag.

Vi måste träffas någon dag så dukan lära mig lite om att ta fina kort... .-)

Ha det bäst / Fia

2008-03-06 @ 21:57:46
Postat av: Malin ( där borta i Boden..tihi..)

Helluu....
Jättefina presenter! Vilken tur att tårtan blev så god efter allt slit.. Ibland vill det sig inte...(Känner igen mig:-) Din tårtprocedur påminner lite om Pettsons ju, hihi.. (Pettson å Pannkakstårtan)

Hoppas du fick en jättefin födelsedag, å att huvudvärken gick över...
Åsså får vi ju ses snart...Skulle va så kul! Ni är då så välkomna på kalas sen :-)
Ha en skön helg! Kram!

2008-03-07 @ 19:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0