Härliga snö...

Idag vaknade jag 10.30 efter en skön sovmorgon. Wilma vaknade kl 7 i morse, men det var Johans tur att stiga upp. Och jag behövde verkligen få sova efter flera vakna nätter pga min eländiga hosta som aldrig vill ta slut.
Sedan åt vi en god frukost hela familjen, innan jag satte igång att baka blåbärsmuffins. Wilma följde med sin morfar & handlade. Sen hade vi besök av Janne, Carola & Tim.
Efter främmandet farit, gick jag & Wilma ut & lekte i snön. Äntligen härligt med mycket snö att leka i. Wilma älskar att vara ute. Vi gjorde en jättefin snögubbe med morotsnäsa, stenar till ögon & mun & en keps på huvudet.
Wilma satte grenar till armar & grenar under kepsen. ( det var flätor, det var en tjejsnögubbe sa hon). det är ju så här det ska vara på vintern, mycket snö!
 Sedan tog vi en liten sparktur, och då kom Mimmi körandes, på väg till oss. ( Mimmi är syrran, Wilma har alltid kallat henne Mimmi.) Hon hade med sig nybakade småfrallor, som hon hade bakat på morgonen. Jättegoda var dom! Efter en stund kom syrrans Johan & då åt vi tacos allihopa. Sedan skulle dom iväg på 70-tals party. Nu har Wilma somnat, så jag och Johan ska sätta oss & se en film som vi har lånat av syrran & käka lite godis.  Här kommer några fina bilder på Wilma, ute & leker i den första snön som kom. Syrran har hjälpt mej att sätta ihop dom. Det blev jättefint. Tack världens bästa syster!


image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0